POLITICA DE RETURNARE

Termenul exercitarii dreptului legal de retragere

 

In conformitate cu art.9 alin.1 din Ordonanta nr.34/2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, Clientul beneficiaza de o perioada de retragere  de 14 zile pentru a se retrage dintr-un contract la distanta sau dintr-un contract in afara spatiilor comerciale, respectiv de a returna produsele cumparate, fara a fi nevoit sa justifice decizia de retragere si fara a suporta alte costuri.

Perioada de retragere expira in termen de 14 zile de la:

(i) ziua in care clientul sau o parte terta, alta decat transportatorul si care este indicata de client, intra in posesia fizica a produselor, in cazul contractelor de vanzare, sau:

(ii) in cazul in care clientul comanda printr-o singura comanda produse multiple care vor fi livrate separat, ziua in care clientul sau o parte terta, alta decat transportatorul si care este indicata de client, intra in posesia fizica a ultimului produs;

(iii) in cazul livrarii unui produs care consta din mai multe loturi sau piese, ziua in care clientul sau o parte terta, alta decat transportatorul si care este indicata de client, intra in posesia fizica a ultimului produs sau a ultimei piese;

 
Modalitatile de exercitare a dreptului legal de retragere

Clientul, in vederea exercitarii dreptului de retragere din contract, este obligat sa notifice in mod expres  Bizmed SRL  la urmatoarea  adresa de mail: comenzi@bizmed.ro, la intentia de retragere din contract.

 

Bizmed are obligatia sa returneze in termen de 14 zile calendaristice contravaloarea produselor comandate, daca acestea au fost achitate, sub conditia receptionarii produselor.  Bizmed isi rezerva dreptul de a prelungi termenul de 14 zile daca nu a intrat in posesia produselor returnate sau cel putin, Clientul nu a trimis o confirmare a expedierii coletului, luandu-se in considerare data cea mai apropiata.In cazul returnarii produselor ca urmare a renuntarii la cumparare, costurile de returnare sunt suportate de catre client.

In cazul returnarii partiale a produselor, Bizmed va returna numai contravaloarea produselor pe care clientul doreste sa le returneze, fara sa returneze taxa de transport pentu expeditie. Cu toate acestea, taxa de transport pentru returnarea produselor ramane in continuare in sarcina clientului.
 
Prin exceptie, in cazurile de neconcordanta intre produsele livrate si comanda, cheltuielile de returnare vor fi suportate de Bizmed.

Returul va fi acceptat daca produsul este in aceeasi stare in care a fost livrat, fara urme de uzura si este complet, inclusiv cu accesorii.

In cazul in care produsul returnat a facut parte dintr-o campanie promotionala de acordare a unui produs cadou, odata cu returnarea produsului achizitionat se va returna si produsul oferit cadou.

Produsele exceptate de la posibilitatea de returnare

 

Sub rezerva dispozitiilor art.16 lit. d), e), f) din OUG 34/2014 sunt exceptate de la dreptul de retragere din contract (dreptul de returnare) urmatoarele produse:

  • produse care sunt susceptibile a se deteriora sau a expira rapid (hrana pentru bebelusi (bicarbonat, saruri de rehidratare etc.)
  • produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecție a sănătății sau din motive de igiena si care au fost desigilate de consumator (medicamente de uz uman, produse cosmetice, produse de igiena intima si produse care intra in contact cu mucoasa umana: scutece, periute de dinti, biberoane, suzete, nebulizatoare, termometre rectale, pompe de san, irigatoare, centuri postnatale, protectii mameloane, dus bucal, jucarii dentitie. Prezenta lista nu este exhaustiva).
  • produse care sunt, dupa livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente.
  • Produse sigilate incadrate in categoria medicamentelor de uz uman, care necesita conditii speciale de depozitare si pastrare, astfel cum acestea sunt mentionate in prospect de detinatorului autorizatiei de punere pe piata. Prin exceptie, se accepta returul acelor consumabile sigilate/desigilate care prezinta deficient de calitate si/sau conformitate.

Obligatiile Clientului in cazul retragerii conform art.14 alin.3 din OUG 34/2014

 

Clientul este responsabil in ceea ce priveste diminuarea valorii produselor rezultata din manipularea acestora diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii produselor.

Ca atare, in functie de tipul de produs care se returneaza, daca se constata ca actiunile asupra acestuia tradeaza urme de folosinta excesiva ce pot cauza diminuarea valorii, produsul este trimis spre verificare catre furnizor/producator, pentru confirmarea/ infirmarea manipularii corespunzatoare a acestuia. Astfel, valoarea finala a acestuia se va stabili in functie de valoarea generata de costul pieselor necesar a fi inlocuite si/sau manoperei de reconditionare a produsului. Diminuarea valorii produsului returnat in functie de deteriorarea acestuia poate fi facuta pana la 50% din valoarea initiala.

 

 

Garantia produselor in baza Legii nr.449/2003 privind vanzarea produselor si garantiile asociate acestora

 

Produsele de folosinta indelungata (Produsele relativ complexe, constituite din piese si subansambluri, proiectate si construite pentru a putea fi utilizat pe durata medie de utilizare si asupra carora se pot efectua reparatii sau activitati de intretinere) beneficiaza de garantie de conformitate in baza Legii nr.449/2003 privind vanzarea produselor si garantiile asociate acestora.

Astfel, la livrare, produsul va fi insotit de certificat de garantie  - hartie sau va fi trimis clientului, in format electronic, prin e-mail, dupa caz.

Certificatul de garantie va contine elementele de identificare a produsului, termenul de garantie, durata medie de utilizare, modalitatile de asigurare a garantiei - intretinere, reparare, inlocuire si termenul de realizare a acestora, inclusiv denumirea si adresa vanzatorului si ale unitatii specializate de service.